20. 8. 2017

Ľahko zapamätateľná a reklamne pôsobivá fasáda vznikla v Brne na okraji sídliska. Pôvodný autosalón premenili mladí architekti na showroom a sídlo nábytkárskej firmy.

45 galerie nabytku

Deväťsto čiernych sedačiek tvorí vonkajší skelet zrekonštruovanej galérie nábytku. S originálnou fasádou, ktorá zároveň doďaleka vyniká ako reklamný baner, prišli architekti Ondřej Chybík a Michal Krištof. „Ide o základnú formu interiérovej ​​stoličky, ktorú investor štandardne dodáva, s tým rozdielom, že ako materiál bol použitý čierny granulát pre vonkajšie použitie - je teda odolný proti vplyvom počasia, najmä UV žiareniu," opisujú architekti svoje riešenie.

45 galerie nabytku 1

45 galerie nabytku 2

Druhou rovinou ich návrhu je interiér. Celý priestor funguje na princípe galérie, ktorú je možné jednoduchým spôsobom prispôsobovať aktuálnym potrebám. Do priestoru showroomu sú vložené tri malé kruhové výstavné priestory, ktoré reprezentujú tri odlišné segmenty výroby - školský nábytok, kancelársky nábytok a dizajnové kusy.

„Kruhové výrezy sú vymedzené bielymi textilnými závesmi na celú výšku priestoru, ktoré je možné podľa potreby uzavrieť, alebo ponechať otvorené. Interiér výrezov predstavujú tri odlišné prostredia, kde materiál podlahy, spôsob osvetlenia, aj farba svetla sú zvolené tak, aby zodpovedali prirodzenému prostrediu, pre ktoré je nábytok určený.“

Medzipriestory je možné vypĺňať rôznymi solitérnymi kusmi, možno ich využívať na konferencie, mítingy alebo na posedenie s klientmi. Kancelárie pre zamestnancov sú po obvode stavby a sú zjednotené šedým kobercom a bielou maľbou.

45 galerie nabytku 3

45 galerie nabytku 4

45 galerie nabytku 5

45 galerie nabytku 6

45 galerie nabytku 7

text: bk

foto: zdroj: Česká cena za architektúru