shutterstock 122833975

 

Portál TopReality.sk vznikol v roku 2007 a patrí medzi najnavštevovanejšie a najúspešnejšie slovenské weby, zaoberajúce sa predajom, kúpou a prenájmom realít. Ilustruje to aj zisk prestížneho ocenenia Superbrands Slovakia, ktoré značke TopReality.sk udelila komisia expertov z oblasti biznisu, komunikácie, marketingu a médií v minulom roku, celkovo už po tretíkrát. Viac o celom projekte prezradil konateľ Marek Grajcarík.

V čom spočíva pridaná hodnota projektu TopReality.sk? Čo na webe získam ako zákazník, záujemca o nehnuteľnosť, a čo ako inzerent (realitná kancelária)?

Pridanou hodnotou portálu TopReality.sk sú realitné články umiestnené v sekcii články. Vďaka tomu má čitateľ denne k dispozícii aktuálny prehľad o realitnom dianí vo svojom regióne, o zaujímavostiach z oblasti architektúry, dizajnu a noviniek firiem na trhu. Takisto je k dispozícii diskusné fórum, kde návštevníci môžu medzi sebou diskutovať o rôznych témach, napríklad aj o skúsenostiach s realitnými kanceláriami. Počas celého roka prebiehajú rôzne súťaže o vecné ceny pre užívateľov.

Čo všetko nájde záujemca na webe TopReality.sk?

Na webovej stránke si každý nájde kompletnú ponuku rôznych nehnuteľností, vrátane bytov, domov, chát, usadlostí, pozemkov, ale aj kancelárskych, administratívnych, obchodných, reštauračných, športových priestory, či priestorov pre výrobu, sklad, chov zvierat a ďalšie špecifické druhy. Prostredníctvom www.topreality.sk/chart/ si návštevník portálu dokonca môže filtrovať vývoj cien realitného trhu pre ľubovoľnú kategóriu. V ponuke sú údaje podľa jednotlivých okresov i krajov pri bytoch, domoch, novostavbách či pozemkoch za obdobie posledných 31 týždňov.

Po aký čas je možné inzerovať na TopRealitách?

Ponuku je možné inzerovať neobmedzene a nehnuteľnosti, ktoré sú umiestnené v komerčnej inzercii, sa automatickým exportom odosielajú zdarma a inzerujú na ďalších vyše 150 realitných portáloch. Inzerované sú aj zahraničné nehnuteľnosti. Patrí sem česká, poľská, anglická, nemecká, maďarská a rumunská jazyková mutácia.

Spoločnosť TopReality.sk vytvorila a spravuje aj ďalšie podporné projekty, ktoré úzko súvisia s reality sektorom. Prevádzkuje najväčší softvér pre realitné kancelárie na Slovensku Realsoft, najväčšiu sieť regionálnych realitných portálov Webrealgroup.sk a úspešne spustila web stránku Projektydomov.eu .

 

shutterstock 175319063

 

Podľa akých kritérií vyberáte inzerentov na web?

Aby ste mohli využívať služby serveru, stačí sa jednoducho zaregistrovať na našom webe. Sme jednoznačne najlacnejší inzertný portál v pomere cena, návštevnosť, odozva. Inzerentom na TopReality.sk ponuka automaticky odchádza na najväčšiu sieť realitných portálov na Slovensku, ktorá pokrýva viac ako 50% realitného trhu na Slovensku. Aktívne inzerujeme a neustále hľadáme nové možnosti propagácie portálu prevažne na internete. Naša kampaň dlhodobo patrí medzi najväčšie v realitnom sektore. Jednoduchosť, prehľadnosť a efektivita inzercie na portáli je pre nás prioritou. Profesionalita, flexibilita a technická podpora je samozrejmosťou. Pre novoregistrované realitné kancelárie je 30 dní inzercia zadarmo, súkromní inzerenti platia len raz za jednu ponuku na dobu neobmedzenú.

Okrem Slovenska pôsobíte na trhoch v Anglicku, Poľsku, Nemecku, Maďarsku, ale aj v Česku a Rumunsku. Čím je prostredie u našich západných susedov zaujímavé a charakteristické?
Nie je tu takmer žiadna jazyková bariéra a aj pokiaľ ide o inzeráty a inzerujúce spoločnosti, obe krajiny sú navzájom veľmi úzko prepojené. Veľa realitných kancelárií pôsobí zároveň na Slovensku i v Čechách, mnoho našincov hľadá nehnuteľnosti u susedov a naopak. Všetky tieto faktory nás logicky doviedli k tomu, aby sme vstúpili na český trh. Napríklad s Rumunskom bola situácia odlišná. Vzdialená krajina si vyžadovala dôkladnú analýzu trhu a konkurencie. Po zvážení viacerých faktorov sme usúdili, že práve na rumunskom realitnom trhu vidíme rovnaký potenciál ako kedysi na Slovensku.

Mohli by ste charakterizovať slovenský trh s nehnuteľnosťami?

Ceny nehnuteľností na celom Slovensku pokračujú v raste. Najviac zdraželi jednoizbové, dvojizbové a trojizbové byty. Súčasne sa zvýšil počet záujemcov o kúpu bytu a klesol počet predávajúcich. Trend rastu cien nehnuteľností je jasný a je spôsobený boomom hypotekárnych úverov, ktorých úroky sú historicky najnižšie. Je tu obava trhu zo zostrenia podmienok poskytovania 100-percentných hypoték, ďalšieho rastu cien domov a bytov a zužovania ponuky na trhu. Pokiaľ sa zachová rast hospodárstva a zvyšovanie reálnych miezd, neočakávame výraznejší pokles cien. Predovšetkým v Bratislave dopyt stále vysoko prevyšuje ponuku. Na druhej strane by súčasnú klesajúcu ponuku mali už čoskoro zatraktívniť nové developerské projekty.

O aký druh nehnuteľností je momentálne najväčší záujem a čo by mohlo byť ťahákom v blízkej budúcnosti?

Momentálne je záujem o v podstate všetky typy nehnuteľností. Dopyt je väčší ako ponuka, čo ľudí núti kupovať napríklad ešte nepostavené byty cez developerské projekty. Predávať nehnuteľnosti sa oplatí, keďže vďaka tomuto trendu sú ceny vyššie. Užívatelia však najviac hľadali rodinné domy, na druhom mieste boli 3-izbové byty, nasledované 2-izbovými a 1-izbovými bytmi.

Ako jeden z mála Slovákov ste dostal pozvánku do centrály Googlu. Čo vám táto skúsenosť priniesla? Implementovali ste nejaký tam získaný postreh alebo nápad aj na web TopReality.sk?

Vidieť a počuť naživo prezentácie plné inšpiratívnych vízií od najlepších speakerov a manažérov z Google bola úžasná skúsenosť. Už sa teším, ako sa vízie tohto gigantu budú postupne premieňať na realitu . Podmienkou pozvania na tak exkluzívne a prestížne podujatie je niekoľkoročná spolupráca a vybudované dobré vzťahy s miestnou pobočkou. My sme na nich začali pracovať od začiatku, so spoločnosťou Google totiž spolupracujeme už od svojho vzniku v roku 2007.

Na vlastnej koži som zažil aj Google brainstorming v praxi. Do riešenia úlohy jedného odvetvia sa zapájali aj ľudia, ktorí v podstate s týmto odvetvím nemajú nič spoločné. Bolo to veľmi poučné a niekoľko nápadov som už preniesol do našej spoločnosti. Značný dojem na mňa urobil aj prístup k zamestnancom. V Google je pracovná doba pohyblivá, počas nej možno zájsť do posilňovne, zacvičiť si, ísť spoločne na kávu. Vládne tam uvoľnená atmosféra, no zároveň sa od zamestnancov vyžaduje vysoký výkon. Ešte zaujímavejšie sú však bonusy. Napríklad všetci rodinní príslušníci zamestnanca majú ubytovanie a stravu v rámci Google mestečka zadarmo, deťom zaplatia školné a to len preto, aby mohol živiteľ rodiny pokojne pracovať a nebyť v strese kvôli rodine.

Aký bol rok 2016 pre TopReality.sk?

Uplynulý rok hodnotíme ako jeden z najúspešnejších v histórii projektu. Svedčia o tom aj čísla za rok 2016, podľa ktorých počet zobrazených stránok prekročil 108 miliónov a počet hodín strávených ich prezeraním dosiahol 1,718 milióna (čo je viac ako 196 rokov). Portál zaznamenal 101 145 registrovaných užívateľov a 10 202 realitných kancelárií a právnych subjektov zaoberajúcich sa nehnuteľnosťami. Ďalších 49 098 fanúšikov sme zaznamenali na Facebooku. Naša Facebook fanpage získala 4 400 nových fanúšikov a organický dosah dosiahol 2,5 mil. Na naše príspevky prišlo 90 000 reakcií a dosah najúspešnejšieho príspevku bol 247 000. Vlani sme inzerovali na našom portáli 241 196 ponúk realít všetkých druhov. Z toho bolo 37 300 bytov, mezonetov a garsóniek, 43 700 domov, víl a chalúp, 19 000 obchodných, komerčných priestorov a 28 000 rekreačných alebo stavebných pozemkov.