10. 1. 2017

Nakupovať s vášňou nemusí byť len prázdny slogan. Aj obchodné priestory, butiky a showroomy môžu lákať svojich zákazníkov na kvalitný dizajn a neobyčajnú atmosféru. Pozrite si interiéry obchodov, ktoré najviac oslovili porotcov prvého ročníka AAP – The American Architecture Prize. Predstavujeme sedem realizácií, ktoré získali najvyššie ocenenia v kategórii „Retail“.

A I

MARUHIRO FLAGSHIP STORE

Popredný japonský výrobca keramiky a porcelánu v Nagasaki renovoval svoj vlajkový obchod na princípoch minimalistického dizajnu. Dominujúce „pódium“ je vytvorené z 25-tisíc kusov chybných šálok, ktoré kvalitári nepustili do predaja. Oživený porcelán prepojený betónom premenili autori na nový architektonicky materiál.

MARUHIRO FLAGSHIP STORE I

MARUHIRO FLAGSHIP STORE II

MARUHIRO FLAGSHIP STORE IIII

MARUHIRO FLAGSHIP STORE IIII

555 STORE

Dizajnéri zo štúdia D&sign sa pohrali s detailami nového obchodu s okuliarmi v New Yorku.

555 STORE I

555 STORE II

555 STORE III

DREAM MACHINE BY WER2

Sčasti výstavné priestory a sčasti obytný karaván pre dizajnové príslušenstvo do domácnosti inšpirované kultovými kolážami anglického výtvarníka Richarda Hamiltona z roku 1956.

DREAM MACHINE BY WER2 I

DREAM MACHINE BY WER2 II

DREAM MACHINE BY WER2 III

DREAM MACHINE BY WER2 IIII

HENRYBUILT SHOWROOM NEW YORK

Spoločnosť známa pre svoje oceňované kuchynské systémy v nových obchodných priestoroch v New Yorku demonštruje, ako jej produkty môžu hladko zapadať do okolitého prostredia.

HENRYBUILT SHOWROOM NEW YORK I

HENRYBUILT SHOWROOM NEW YORK II

HENRYBUILT SHOWROOM NEW YORK III

ETQ STORE

Mladú holandskú značku obuvi reprezentuje ikonický a minimalistický obchod, ktorý má ambíciu stanoviť nový štandard obchodných priestorov v Amsterdame a v okolí.

ETQ STORE I

ETQ STORE II

ETQ STORE III

FUTURE FOOD DISTRICT

Obchod budúcnosti je koncept predstavený na Svetovej výstave EXPO 2015 v Miláne. Interaktívne tabule prinášajú zákazníkovi podrobnosti o potravinách, ich pôvode, vlastnostiach, ceste k zákazníkovi, teda o všetkom, čo sa nezmestí na obal výrobku. Koncept vychádza z myšlienky, že výrobky nám môžu vyrozprávať svoje príbehy.

FUTURE FOOD DISTRICT I

FUTURE FOOD DISTRICT II

FUTURE FOOD DISTRICT III

THE ROW - MELROSE PLACE

Kalifornský butik prepája vo svojej netradičnej obchodnej galérii vnútorné i vonkajšie priestory. Obchod pripomína obytný priestor so sedačkami pri krbe a dvorom.

A I

A II

A III

A IIII

A III

text. bk
foto: AAP – The American Architecture Prize

Pin It