10. 1. 2017
Nakupovať s vášňou nemusí byť len prázdny slogan. Aj obchodné priestory, butiky a showroomy môžu lákať svojich zákazníkov na kvalitný dizajn a neobyčajnú atmosféru. Pozrite si interiéry obchodov, ktoré najviac oslovili porotcov prvého ročníka AAP – The American Architecture Prize. Predstavujeme sedem realizácií, ktoré získali najvyššie ocenenia v kategórii „Retail“.
MARUHIRO FLAGSHIP STORE
Popredný japonský výrobca keramiky a porcelánu v Nagasaki renovoval svoj vlajkový obchod na princípoch minimalistického dizajnu. Dominujúce „pódium“ je vytvorené z 25-tisíc kusov chybných šálok, ktoré kvalitári nepustili do predaja. Oživený porcelán prepojený betónom premenili autori na nový architektonicky materiál.
555 STORE
Dizajnéri zo štúdia D&sign sa pohrali s detailami nového obchodu s okuliarmi v New Yorku.
DREAM MACHINE BY WER2
Sčasti výstavné priestory a sčasti obytný karaván pre dizajnové príslušenstvo do domácnosti inšpirované kultovými kolážami anglického výtvarníka Richarda Hamiltona z roku 1956.
HENRYBUILT SHOWROOM NEW YORK
Spoločnosť známa pre svoje oceňované kuchynské systémy v nových obchodných priestoroch v New Yorku demonštruje, ako jej produkty môžu hladko zapadať do okolitého prostredia.
ETQ STORE
Mladú holandskú značku obuvi reprezentuje ikonický a minimalistický obchod, ktorý má ambíciu stanoviť nový štandard obchodných priestorov v Amsterdame a v okolí.
FUTURE FOOD DISTRICT
Obchod budúcnosti je koncept predstavený na Svetovej výstave EXPO 2015 v Miláne. Interaktívne tabule prinášajú zákazníkovi podrobnosti o potravinách, ich pôvode, vlastnostiach, ceste k zákazníkovi, teda o všetkom, čo sa nezmestí na obal výrobku. Koncept vychádza z myšlienky, že výrobky nám môžu vyrozprávať svoje príbehy.
THE ROW - MELROSE PLACE
Kalifornský butik prepája vo svojej netradičnej obchodnej galérii vnútorné i vonkajšie priestory. Obchod pripomína obytný priestor so sedačkami pri krbe a dvorom.
text. bk
foto: AAP – The American Architecture Prize