Podobné výstrahy nútia podnikateľov prehodnocovať rozpočty firiem a plánovať ochranu každého eura. Vďaka recesii spred desiatich rokov však už vieme lepšie odhadnúť, kde je šetrenie rozumné a kde naopak vôbec.

 

onlineAdvertisement900x600

 

Čo nás naučila kríza
Podľa renomovaných informácii znížili americké firmy počas vrcholenia poslednej recesie svoje výdavky na reklamu o 13 percent. Najviac sa pokles dotkol novín a rozhlasu. To sa však v mnohých prípadoch ukázalo ako jedno z tých horších rozhodnutí.
“Už takmer celé jedno storočie sa uskutočňujú štúdie, ktoré poukazujú na výhody udržania alebo dokonca zvýšenia reklamných rozpočtov počas obdobia slabšej ekonomiky. Tí inzerenti, ktorí sa toho držali počas recesie a tiež po nej, zvýšili svoj predaj i podiel na trhu,”.

 Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

 

Zamerajte sa na internet
Za 12 rokov, ktoré od vyvrcholenia krízy ubehli, sa vo svete podnikania a reklamy zmenila niekoľkonásobná sila internetu. Precízne zacielené Google ads v súčasnosti tvoria veľký podiel obsahu, ktorý pravidelne konzumuje až 85 percent online Slovákov.
Z prieskumu spoločnosti IAB vyplynulo, že najviac času títo ľudia trávia na sociálnych sieťach, spravodajských portáloch a portálových homepages. Tieto čísla pochádzajú z roku 2018 a v porovnaní s predchádzajúcimi obdobiami ukazujú jednoznačný nárast užívania platformy. Znižovať náklady na reklamu, najmä na tú v online priestore, sa teda neoplatí ani v naozaj ťažkých časoch. Ako sa hovorí, keď sú dobré časy, mali by ste inzerovať. A keď sú časy zlé, inzerovať musíte.

 

Ako budovať vašu povesť a prítomnosť v online svete

Akákoľvek forma online marketingu je naozaj výhodným ekonomickým stimulom. Internet je kvantitatívnou sieťou s nespočetným množstvom užívateľov. Celú túto množinu ľudí môžete vhodne umiestneným PR článkom osloviť.

Umiestňovanie odkazov do PR článkov nemá za cieľ iba zvýšiť počet návštevníkov vášho webu, ale ide aj o tzv. backlinking.

Čo to znamená? Stručne povedané, čím viac iných stránok odkazuje na váš web, tým hodnotnejším sa stávate pre Google, ktorý vás vo výsledkoch vyhľadávania bude umiestňovať na vyšších miestach. Snáď nie je potrebné zdôrazňovať, že práve prvé miesta majú najvyššiu návštevnosť.

 

s3 news tmp 980 man 791049 1920 2x1 940

 

Reklama v printoch, rádiu či televízii je drahá záležitosť. Na druhej strane, umiestnenie PR článku na weboch je v porovnaní s tradičnými platformami lacné. Aj napriek nízkym nákladom dokážete osloviť veľké množstvo ľudí za pomerne krátky čas.

 

Neváhajte nás kontaktovať: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

+421/904 851 751

Pin It