Laufen Luis Castro

Luis Sergio Castro. Foto: Laufen CZ

 

Na bratislavskom Stretnutí lídrov slovenského stavebníctva sa zúčastnil aj Luis Sergio Castro, ktorý stojí na čele spoločnosti Laufen CZ vyrábajúcej prémiové kúpeľňové produkty a vybavenie. „Prémiový segment odoláva kríze lepšie ako štandardné produkty,“ tvrdí v rozhovore pre SaB.

 

Čo vnímate ako najaktuálnejšie témy slovenského stavebníctva? Aké témy z vášho pohľadu najviac rezonovali na Stretnutí lídrov slovenského stavebníctva?

Čo sa týka nášho odboru, rezidenčnej a kancelárskej výstavby, na Slovensku sa veľmi diskutuje o obtiažnosti dostupnosti domov i bytov, zvlášť pre mladých ľudí. A to ako vzhľadom k predajným a nájomným cenám, tak aj ich nedostatočnému počtu.

Množstvo odvetví v oblasti stavebníctva momentálne bojuje so stagnáciou alebo poklesom dopytu. To v uplynulých rokoch neplatilo pre kúpeľňový segment. Spoločnosť Laufen dokonca navýšila produkciu v oboch českých továrňach. Je to stále tak?

Roky 2020 a 2021 boli dobrým obdobím pre spoločnosti vyrábajúce a predávajúce vybavenie pre domácnosti, vrátane kúpeľňových produktov. Energetická kríza a následná vojna na Ukrajine však priniesli vysokú infláciu a rýchly rast úrokových sadzieb, čo negatívne ovplyvnilo od leta 2022 naše predaje. Odvtedy sa naša výroba znižuje. 

Po akých materiáloch, technológiách alebo prevedeniach momentálne zaznamenávate najväčší záujem zo strany zákazníkov? Darí sa aj prémiovému segmentu?

Prémiový segment odoláva kríze lepšie ako štandardné produkty. Niekedy je to ťažké pochopiť, ale taká je realita. V súčasnosti koncoví zákazníci myslia na hygienu, spotrebu vody a v neposlednom rade aj na hluk. To je dôvod, prečo sú všetky naše produkty navrhnuté tak, aby spotrebovávali čo najmenšie množstvo vody a boli maximálne hygienické. Na základe dopytu zákazníkov sme tiež predstavili už dva varianty technológie tichého splachovania, tzv. Silent Flush.

 

LAUFEN SONAR

Foto: Laufen

 

Očakávate, že dopyt po kúpeľňovom nábytku bude pokračovať aj v druhej polovici roka 2023?

Očakávame, že rok 2023 bude rokom prerodu. Potreba nášho sortimentu zostáva, aj keď s obmenami trendov a materiálov. Súčasné podmienky vedú k tomu, že rodiny šetria. Potrebujeme jasné signály ohľadom nižšej inflácie, ktoré pomôžu stabilizovať úrokové sadzby a obnoviť dôveru v ekonomiku.

Na veľtrhu vo Frankfurte ste tento rok predstavili myšlienku „Nová éra konektivity“. Akým spôsobom môže priestor kúpeľne interagovať a komunikovať s ľuďmi, architektúrou a prostredím? Môžete viac priblížiť túto myšlienku?

Predstavte si, že máte doma alebo v kancelárii plne konektívnu kúpeľňu. Inteligentné produkty, ktoré sú extrémne funkčné a technologicky veľmi pokročilé. Predstavte si, že môžete zdieľať svoje užívateľské skúsenosti, že získate akýkoľvek pozáručný servis cez diaľkové ovládanie, že budete mať pod kontrolou spotrebu energie a vody a vytvoríte atmosféru kúpeľne, ktorá plne zodpovedá vašim predstavám a maximalizuje vaše pohodlie. Toto je nová éra konektivity!

Pin It