MSJ_Monika_Vavrova-150x100Baví ju predávať kvalitne spracované produkty a stres ju poháňa k lepším výkonom. Monika Vávrová, managing director firmy MSJ, nám poodhalila aj informácie zo svojho súkromia.



 

 

Zakladateľom firmy je váš otec, preto je prirodzené, že ste sa pridali k jeho biznisu. Koľko rokov už vo firme pôsobíte?
V mojom okolí je mnoho ľudí, ktorí nepokračujú v šľapajách svojich rodičov, pretože segment, v ktorom ich rodičia pôsobia, ich jednoducho neoslovil. Mne, naopak, svet nábytku a dizajnu učaroval už v detstve. Vo firme pracujem 17 rokov a prešla som skoro všetkými pozíciami, vďaka čomu som mala možnosť spoznať „život" firmy z každej strany. Otec ma vychovával v duchu myšlienky – nebudem ti ryby kupovať, naučím ťa ich chytať. Nie vždy to bolo jednoduché, ale dnes viem, že to bola správna cesta. Stojím na vlastných nohách.

 

MSJ_Flignt
Model Flight je najobľúbenejším model Moniky Vávrovej. Má ho vo svojej obývačke.

Firma MSJ oslavuje 25. výročie svojho založenia. Čo a kto stojí za jej úspechom?
Spoločnosť MSJ bola založená v roku 1987 ako obchodné zastúpenie fínskej obchodnej spoločnosti ministerstvom zahraničných vecí v Prahe. Znie to neuveriteľne, ale tento rok oslavujeme štvrťstoročie pôsobenia značky MSJ na Slovensku. Dovolím si preto hrdo a neskromne tvrdiť, že sme prvou spoločnosťou, ktorá na našom trhu začala s predajom kožených sedacích súprav a venuje sa tejto činnosti dodnes. Za úspechom značky nájdete húževnatosť bývalého profesionálneho hokejistu, cieľavedomého a určite aj odvážneho človeka, ktorý neváhal investovať všetok svoj čas, energiu a peniaze do niečoho, čo sa v tom čase javilo imaginárne, s negarantovaným výsledkom. Tým človekom bol môj otec a aj keď jeho profesionálne úsilie išlo občas na úkor našej rodiny (bola som vtedy malým dievčatkom), rýchlo som pochopila, že šiel za úplne jasnou víziou – vytvoriť na Slovensku vlastnú silnú značku, ktorú budú tvoriť tisíce spokojných zákazníkov. Môjmu otcovi sa podarilo zvládnuť dlhú trať a víziu zhmotniť do dnešnej reality. Cením si výsledok jeho práce o to viac, že nepatril k ľuďom, ktorí niečo sprivatizovali, zdedili, ale svoj úspech budoval a odpracoval osobne. Začal doslova od nuly a dnes za ním vidieť zhmotnené výsledky. Samozrejme, vďaka patrí aj ľuďom, ktorí s ním spolupracovali na napĺňaní cieľov. Ako dcéra som v určitej dobe vstúpila do procesu, do jedného z tímov, do rozbehnutého vlaku.

 

MSJ_Nairobi
Kožená sedačka Nairobi. Koža je vďaka svojim vlastnostiam ideálnym materiálom do obývačky.

Čím vás biznis s nábytkom tak oslovil?
Stačilo ma zobrať v 90. rokoch k obchodnému partnerovi do fínskej fabriky na výrobu nábytku, alebo na veľtrh nábytku do Milána. Na zimomriavky pri pohľade na úchvatné modely, harmóniu dizajnu, farieb a materiálov nikdy nezabudnem. Cítila som dokonca ich vôňu. Taliani sú neuveriteľne tvoriví a vo svete dizajnu určite nemajú konkurenciu. Fíni sa sústreďujú na kvalitu, pohodlie a prírodné materiály. Okrem toho som spoznala množstvo úspešných ľudí z rôznych krajín, ktorých práca v oblasti nábytku ma fascinovala. V tom momente som vedela, ktorým smerom túžim ísť. V tých rokoch značka MSJ priniesla na Slovensko edíciu kolekcie siedmich sedačiek značky Gucci a Patrizia Gucci vďaka MSJ zavítala na Slovensko osobne. Dokonca otvárala našu novú kolekciu v roku 1996 na výstave v Banskej Bystrici. Spolupráca so značkou Nicoletti mi priniesla možnosť bližšie spoznať celú rodinu pána Giuseppe Nicolettiho, ako aj celú rodinu, ktorá stojí za fínskou značkou Pohjanmaan. Tieto veľké značky zastupujeme na Slovensku. Po rokoch spolupráca s týmito velikánmi biznis prerástla do vynikajúcich priateľských vzťahov. Moja práca stále prináša veľa cestovania, pohyb, spoznávanie nových ľudí, námahu, ale sú to aj nové skúsenosti a nové impulzy. Mám tento pohyb rada.

 

Ako vidíte vývoj dizajnu sedačiek? Čo je momentálne trendom?

Ľudia sa vracajú k trvalým hodnotám a tomu sa prispôsobili aj výrobcovia. Trendom sú pohodlné funkčné sedačky v jednoduchých líniach v prírodných odtieňoch. Myslím si, že týmto smerom sa bude vyvíjať aj dizajn. Zákazníci sú stále náročnejší a nepohodlný model hoci aj s krásnym dizajnom nikoho neosloví.

 

Máte svoj obľúbený model?
Môj najobľúbenejší model mám, samozrejme, vo svojej obývačke. Je ním model Flight.

 

Celý rozhovor si môžete prečítať v magazíne SaB október - november 2012.

 

text: Sláva Štefancová
foto: archív firmy MSJ

 

 

 

Pin It