21.1.2016
V súčasnosti nie je výnimkou, že módne značky podnikajú aj na poli interiérového dizajnu, aby okrem oblečenia predstavili aj svoje vlastné nábytkové kolekcie či doplnky. K takým sa zaraďuje aj módny dom Missoni, ktorý vo veľkej miere využíva a uplatňuje znalosti z textilného priemyslu. Výsledkom sú dych berúce hravé kombinácie vzoriek, aké oživili aj luxusný penthouse v hlavnom meste Austrálie.
Vízia módneho domu Missoni, ktorý v súčasnosti vedú tri ženy z rovnomenného rodinného klanu (Rosita, Angela a Margherita), sa zrodila v malom pletacom závode, využívajúcom tradičné talianske remeselné postupy. Neskôr sa vypracoval na svetoznámu luxusnú značku, ktorá zadefinovala novú tvár úpletov. Každoročne prestavuje nové kolekcie nábytku a bytových textílií, ktoré sa nesú v duchu neprehliadnuteľných farebných či monochromatických vzoriek, typických pre rukopis tohto módneho domu. Jednotlivé textúry sa skladajú z tradičných tvarov (ako sú pásiky alebo cik-cak vzory pripomínajúce samotný úplet) či sofistikovaných motívov, medzi ktorými nechýbajú ani hyperrealistické kvetinové explózie.
Ako hovorí Rosita, „domov musí vyžarovať emócie a podnecovať zvedavosť – predstavovať oázu farieb a rozličných nálad či netypických prvkov, ktoré však vytvárajú jednoliaty aranžmán.“ K podobnému výsledku dospeli tvorcovia z Missoni Home aj v prípade atraktívneho penthouseu v Sydney. Uplatnili v ňom najmä kúsky z „bodkovanej“ kolekcie (2008), v ktorej dominuje hravý gradient základného geometrického elementu. Nechýbajú ani nomádsky pôsobiace textílie či motýlie vzorky – všetko v dokonale mäkkých a plynulých prechodoch textúr a odtieňov.
Ukážky z módnych kolekcií Missoni cruise leto 2016 (vľavo) a jar/leto 2016.
pripravila: Anna Salvová
foto: Missoni Home